5050211505 |
la Programació competencial de l'’àrea de llengües |
2018-2019 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
14/11/2018 - 20/6/2019 (45 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Pla de Girona |
|
av. Lluis Pericot, 16-18 (Girona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Gironès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Volem realitzar la programació de llengües de la nostra escola de forma competencial i transversal i mitjançant la metodologia TIL, després d’haver rebut les formacions: El Tractament integrat de Llengües i Avancem en el T.I.L, del Josep Tort; i la formació: Llengües i currículum, de la Yolanda Zaragozà, en cursos anteriors.
|
| |
Objectius |
1.Programar l’àrea de les tres llengües de l’escola segons la metodologia T.I.L. i la pràctica reflexiva (agafant com a base els cursos del Josep Tort i la metodologia de l’Olga Esteve)
2.A partir de l’establiment de criteris comuns de treball, realitzar la programació de les tres llengües mitjançant un treball pràctic i funcional.
3.Dissenyar activitats interdisciplinàries i interllengües aplicant estratègies i eines de transferència, tenint en compte la competència d’aprendre a aprendre.
4.Desenvolupar alguns projectes de caràcter transversal i alguns de plurilingües.
|
| |
Continguts |
-Seguint la formació del T.I.L. realitzada en cursos anteriors, partirem de les competències bàsiques i la competència comunicativa per realitzar les programacions de les tres llengües: català, castellà i anglès, tenint en compte la competència d’aprendre a aprendre i la plurilingüe a l’hora de dissenyar les seqüències didàctiques, alhora que tindrem en compte totes les habilitats de llengua.
-Programarem famílies de seqüències, mitjançant la gradació de totes les tipologies textuals des de Educació Infantil fins Cicle superior, després de la posta en comú a nivell de claustre, fent servir eines de transferència entre les tres llengües.
-Elaborarem graelles de tipologies textuals, per no repetir conceptes (i avançar-los en català abans que en llengua estrangera) i dissenyarem les seqüències didàctiques tenint en compte la seqüenciació de les tipologies textuals.
-Dissenyarem aquestes seqüències didàctiques de les programacions pensant en l’elaboració de productes finals, que suposin reptes cognitius per als nostres alumnes.
-Pretenem fer que els alumnes siguin meta cognitius, per tant volem fomentar l’interès i la capacitat crítica introduint la reflexió sobre l’aprenentatge mitjançant el disseny d’activitats que fomentin la capacitat investigadora (Competència d’aprendre a aprendre).
-Dins d’un marc on el aprenentatge sigui significatiu i l’alumne sigui el centre del procés d’aprenentatge, buscarem arribar a l’avaluació significativa, compartida amb els alumnes i farem que aquests siguin conscients (i participatius) dels criteris d’avaluació.
-Considerem la reflexió i el contrast en el temps com a tema clau per aconseguir l’autonomia de l’alumne, qui aconseguirà un grau de maduresa meta cognitiva, peça clau per al procés d’apropiació dels elements lingüístics.
|
| |
Formador/a |
Yolanda Zaragoza Peña
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
-Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
-Disseny i aplicació d'una pràctica d'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
E-mail |
crp-girones@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
14/11/2018 |
1230 |
1400 |
Sessió 2 |
dimecres |
21/11/2018 |
1230 |
1400 |
Sessió 3 |
dimecres |
05/12/2018 |
1230 |
1400 |
Sessió 4 |
dimecres |
09/01/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 5 |
dimecres |
16/01/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 6 |
dissabte |
23/02/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 7 |
dimecres |
06/02/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 8 |
dimecres |
13/02/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 9 |
dimecres |
20/02/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 10 |
dimecres |
27/02/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 11 |
dimecres |
27/03/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 12 |
dimecres |
10/04/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 13 |
dimecres |
24/04/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 14 |
dimecres |
08/05/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 15 |
dimecres |
15/05/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 16 |
dimecres |
22/05/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 17 |
dimecres |
29/05/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 18 |
dimecres |
05/06/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 19 |
dimecres |
12/06/2019 |
1230 |
1400 |
Sessió 20 |
diumenge |
30/06/2019 |
1230 |
1400 |
|
| |