Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5050211505   la Programació competencial de l'’àrea de llengües
2018-2019   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   14/11/2018 - 20/6/2019 (45 hores) de 12:30h a 14:00h
   ESC Pla de Girona
   av. Lluis Pericot, 16-18 (Girona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Gironès
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Volem realitzar la programació de llengües de la nostra escola de forma competencial i transversal i mitjançant la metodologia TIL, després d’haver rebut les formacions: El Tractament integrat de Llengües i Avancem en el T.I.L, del Josep Tort; i la formació: Llengües i currículum, de la Yolanda Zaragozà, en cursos anteriors.
  
Objectius   1.Programar l’àrea de les tres llengües de l’escola segons la metodologia T.I.L. i la pràctica reflexiva (agafant com a base els cursos del Josep Tort i la metodologia de l’Olga Esteve)
2.A partir de l’establiment de criteris comuns de treball, realitzar la programació de les tres llengües mitjançant un treball pràctic i funcional.
3.Dissenyar activitats interdisciplinàries i interllengües aplicant estratègies i eines de transferència, tenint en compte la competència d’aprendre a aprendre.
4.Desenvolupar alguns projectes de caràcter transversal i alguns de plurilingües.

  
Continguts   -Seguint la formació del T.I.L. realitzada en cursos anteriors, partirem de les competències bàsiques i la competència comunicativa per realitzar les programacions de les tres llengües: català, castellà i anglès, tenint en compte la competència d’aprendre a aprendre i la plurilingüe a l’hora de dissenyar les seqüències didàctiques, alhora que tindrem en compte totes les habilitats de llengua.
-Programarem famílies de seqüències, mitjançant la gradació de totes les tipologies textuals des de Educació Infantil fins Cicle superior, després de la posta en comú a nivell de claustre, fent servir eines de transferència entre les tres llengües.
-Elaborarem graelles de tipologies textuals, per no repetir conceptes (i avançar-los en català abans que en llengua estrangera) i dissenyarem les seqüències didàctiques tenint en compte la seqüenciació de les tipologies textuals.
-Dissenyarem aquestes seqüències didàctiques de les programacions pensant en l’elaboració de productes finals, que suposin reptes cognitius per als nostres alumnes.
-Pretenem fer que els alumnes siguin meta cognitius, per tant volem fomentar l’interès i la capacitat crítica introduint la reflexió sobre l’aprenentatge mitjançant el disseny d’activitats que fomentin la capacitat investigadora (Competència d’aprendre a aprendre).
-Dins d’un marc on el aprenentatge sigui significatiu i l’alumne sigui el centre del procés d’aprenentatge, buscarem arribar a l’avaluació significativa, compartida amb els alumnes i farem que aquests siguin conscients (i participatius) dels criteris d’avaluació.
-Considerem la reflexió i el contrast en el temps com a tema clau per aconseguir l’autonomia de l’alumne, qui aconseguirà un grau de maduresa meta cognitiva, peça clau per al procés d’apropiació dels elements lingüístics.

  
Formador/a   Yolanda Zaragoza Peña
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
-Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
-Disseny i aplicació d'una pràctica d'aula.
  
Requisits de  certificació   -Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
-Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
E-mail   crp-girones@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   14/11/2018   1230   1400 
 Sessió 2   dimecres   21/11/2018   1230   1400 
 Sessió 3   dimecres   05/12/2018   1230   1400 
 Sessió 4   dimecres   09/01/2019   1230   1400 
 Sessió 5   dimecres   16/01/2019   1230   1400 
 Sessió 6   dissabte   23/02/2019   1230   1400 
 Sessió 7   dimecres   06/02/2019   1230   1400 
 Sessió 8   dimecres   13/02/2019   1230   1400 
 Sessió 9   dimecres   20/02/2019   1230   1400 
 Sessió 10   dimecres   27/02/2019   1230   1400 
 Sessió 11   dimecres   27/03/2019   1230   1400 
 Sessió 12   dimecres   10/04/2019   1230   1400 
 Sessió 13   dimecres   24/04/2019   1230   1400 
 Sessió 14   dimecres   08/05/2019   1230   1400 
 Sessió 15   dimecres   15/05/2019   1230   1400 
 Sessió 16   dimecres   22/05/2019   1230   1400 
 Sessió 17   dimecres   29/05/2019   1230   1400 
 Sessió 18   dimecres   05/06/2019   1230   1400 
 Sessió 19   dimecres   12/06/2019   1230   1400 
 Sessió 20   diumenge   30/06/2019   1230   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent